lauantai 18. kesäkuuta 2016

Elämäni ensimmäinen vuokrahevonen

Moikka!


Ajattelin nyt kirjoittaa siitä vuokrahevosesta, josta minun piti kirjoittaa joku aika sitten, mutta en ole kerennyt kun muuta hommaa.

Mutta nyt kerron...

Minä sain siis vuokrahevosia/hevosen kesänajaksi liikutettavaksi. 
Sopimus oli sellainen "vuokranantajan" kanssa, että ilmaiseksi ja milloin vain saan liikuttaa sen heppoja eli siis perjaatteessa en vuokraa niitä, vaan liikutan vain niitä. 

Minä en myöskään saanut sellaista tiettyä vuokraheppaa, ketä liikuttaisin aina, koska hepat joita saan liikuttaa ovat myynnissä ja ne lähtevät sitä mukaa, mitä nitä myydään ja muutkin liikuttavat niitä. 

Tällä hetkellä, niin kauan kun vain voin, niin liikutan samaa heppaa, joka on sellainen aivan ihana kimo ruuna nimeltä Sinttu


 


Sintun rotua ja ikää en tiedä, mutta roduksi voisin veikata piensuomenhevosta tai risteytystä. 
Sintun tasoakaan en tiedä, mutta 2 kerran ratsastuksen jälkeen voisin kylmälteen veikata HeC-HeB.
(täytyy kysyä omistajalta tasosta ja rodusta tietoa)

Sinttu on luonteeltaan hoitaessa ja ratsastaessa tosi kiltti ja rauhallinen. Hoitaessa ei potki, ei sähellä ja eikä näyki. Välillä sillä on huonoja päiviä, että se ei malta pysyä paikallaan.
Muuten siis tosi kiltti heppa.

Olen tällä hetkellä ratsastanut Sintulla kaksi kertaa ja kaikkea on kokeiltu ja toimii täydellisesti, paitsi esteillä vähän pelleilee.
Koulua menty käynnistä laukkaan ja ympyröistä ja kiemuroista pohkeen väistöön. Seuraavaksi voisi kokeilla jotain ihan uutta minulle ja ehkä hevosellekin.


 


      Esteillä menty puomeja ja 40-50cm ja sellaisen 40cm leveän ja 30cm syvän ojan yli hypitty hienosti. 



Maastossa kokeiltu kaikki askellajit käynnistä kiitolaukkaan ja sielläkin toimii täydellisesti. 

Tuntuu välillä, kuin Sinttu olisi minun oma hevonen, ja meillä yhteistyö toimii hienosti, välillä pienien mutkien kautta.

Mutta tässä tämä teksti oli lyhyesti Sintusta eli minun liiktushevosesta. Kerron siitä tänne aina lisää juttuja, kun jotain tapahtuu ja saan myös kuvia.

Teen myös tulevista vuokrahevosistani ja tietysti Sintusta oman sivun tänne blogiini myöhemmin. Siellä kerron tarkemmin Sintusta ja tulevaisuudessa ehkä myös muista tulevista vuokrahepoista, jos niitä tulee.

Kirjoittelen taas. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti