sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Ensimmäinen voitto kotiin!

Heips!


Hei taas pitkästä aikaa.
En ole pystynyt kirjoitella mitään tänne vähään aikaan, koska meidän koneen modeemi oli rikki, eikä siksi ollut netti yhteyttä.
Mutta nyt on uusi modeemi niin pääsen taas kirjoittelemaan. :)

Ajattelin kirjoittaa eilisistä kisoista, joissa olin.

Minä olin siis eilen tallillani olevissa Orimattilan Ratsastajien järjestämissä puistoestekilpailuissa.
Kisat pidettiin hehtaarin kokoisella alueella, jonne on sekoitettu kiinteitä maastoesteitä ja tavallisia irtoesteitä.
 


 
Olin luokassa 2, jossa estekorkeus oli n. 40cm.
 Menin suomenhevos tammalla, jonka nimi on Keikun tyttö ja kutsumanimeltä Kerttu.

Kerttuhan on aika vanha hevonen jo, mutta silti siitä riitti tänään kisoissa vaikka KUINKA PALJON intoa ja vauhtia.
Jo alkukäynneissä ja verryttelyissä se puuhkutti itsensä hikeen ja yhdessä vaiheessa luulin, että se jo alkaa väsymään, mutta ei väsymyksestä ollut tietoakaan. Myös loppukäynnit ja ravitkin Kerttu meni, kuin pikajuna.
 
 

(Tässä kuvassa ei kyllä näytä siltä, että Kertussa on virtaa, mutta kyllä siinä oli.)
 


Kerttu meni perus- sekä uusintaradan kuin pikajuna ja väliin mahtui pieniä onnen spurtteja, mutta siitä huolimatta ei tullut YHTÄÄN virhepisteitä ja aikakin oli hyvä.

Välillä tuntui radan aikana, että kohta menee pieleen joku ja alkukävelyissäkin stressasin turhaan, että mitenköhän rata menee, kun Kertusta löytyy niin hirveästi vauhtia... Mutta tosi hyvin meni. :)

Tässä muutamia kuvia radalta...
 

 


Luokkani lopussa kerrottiin sijoittuneet ja ne kutsuttiin kentälle, niin olin ihan ihmeissään, kun sanottiin, että minä olen ensimmäinen eli voittaja.
Olin ensimmäistä kertaa elämäni aikana puistoestekisoissa ja ihmettelin, kun voitin ensimmäisellä kerralla.
Olin niin tyytyväinen Kertusta ja iloinen voitosta.

 
 

Sitten kun oli ruusukkeet jaettu ja kätelty, niin mentiin kunnia kierros ravissa ja Kerttu oli siinäkin niin innoissaan, että oli pitelemistä ja ei millään meinannut mennä käyntiä kierroksen jälkeen, mutta onneksi lopulta meni.
 Ymmärrän kyllä miksi Kerttu oli niin täynnä virtaa. Koska oli vuoden ensimmäiset kisat. 

Tästä kuvastakin näkyy kun kerttu viskoo häntäänsä ja ilmekin kertoo, että "mennään jo!".


Aluksi ajattelin, että en osallistukaan näihin kisoihin, mutta ONNEKSI osallistuin. :)

Seuraavat kilpailut on sitten koulukisat ja menen niihinkin Kertulla ja ne ovat ensiviikon lauantaina.
Jännittää jo nyt, että miten menee, mutta toivotaan, että menee yhtä hyvin kun eilen meni.

Kiitän tähän loppuun äitiäni ja kavereitani kuvista ja kavereitani myös siitä, kun he auttoivat minua kisoissa eli olivat vähän niin kuin kisa avustajia minulle. :)

Kirjoittelen taas! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti